Οι Τουριστικές τάσεις για το 2023

από admin

Μετά από χρόνια αβεβαιότητας, τα ταξίδια επιστρέφουν επιτέλους! Σύμφωνα με τον UNWTO, οι διεθνείς αφίξεις τουρισμού θα μπορούσαν να φτάσουν το 80-95% των επιπέδων πριν από την πανδημία φέτος. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι περιοχές του κόσμου ανακάμπτουν επιτέλους, συμπεριλαμβανομένης της Ασίας και του Ειρηνικού, που είχαν μεγαλύτερο lockdown και περιορισμούς για τον COVID από τις περισσότερες άλλες τοποθεσίες. 

 Ο αντίκτυπος του ταξιδιού με γνώμονα την τιμή

Μία από τις μεγαλύτερες  πιέσεις  που επηρεάζουν τον ταξιδιωτικό κλάδο φέτος είναι η οικονομία. Οι παγκόσμιοι ρυθμοί πληθωρισμού αναμένεται να παραμείνουν υψηλότεροι από το συνηθισμένο και οι φόβοι για επικείμενη ύφεση και κρίση κόστους ζωής επηρεάζουν ήδη τους ανθρώπους σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι πελάτες επαναξιολογούν τον προυπολογισμό τους  και τα ταξίδια με βάση τις τιμές είναι πιθανό να είναι η πιο σημαντική τάση το 2023.

Αν και ο αντίκτυπος του πληθωρισμού στον τουρισμό είναι προφανής, τα καλά νέα είναι ότι ενώ οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους να μειώσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι άνθρωποι σχεδιάζουν να κάνουν λιγότερες διακοπές. Σύμφωνα με την έκθεση Tourism Trends 2023 της Skyscanner, περίπου το 46% των τουριστών σχεδιάζει να κάνει τον ίδιο αριθμό διακοπών το 2023 με το 2022, και περίπου το ⅓ των ανθρώπων επιθυμούν να κάνουν ακόμη περισσότερα ταξίδια το επόμενο έτος. Ωστόσο, το αυξανόμενο κόστος και ο πληθωρισμός επηρεάζουν πού και πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους και οι περισσότεροι ερωτηθέντες είπαν ότι επιδιώκουν να επισκεφτούν φθηνότερες τοποθεσίες σε σύγκριση με το παρελθόν.

Αυτή η τάση είναι σύμφωνη με μια πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε  μεταξύ των tour operators  ώστε να κατανοηθούν οι ελπίδες και οι φόβοι τους για το 2023. Διαπιστώθηκε ότι το 66% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι ο πληθωρισμός θα έχει αξιοσημείωτο αλλά όχι διασπαστικό αντίκτυπο στην επιχείρησή του, ενώ το 19% πιστεύει ότι θα έχουν βαθιά επίδραση. 

Αλλαγές στα δημογραφικά στοιχεία των ταξιδιωτών

Το 2022, είδαμε την άνοδο των «revenge travel», όπου οι άνθρωποι αναπλήρωσαν το γεγονός ότι δεν μπορούσαν να πάνε διακοπές για μερικά χρόνια, με αποτέλεσμα τα πάντα, από αεροπορικά εισιτήρια μέχρι τιμές ξενοδοχείων, να εκτοξευθούν στα ύψη. Οι τάσεις του τουρισμού το 2023 δείχνουν περισσότερο  μια στροφή προς τα συνειδητά ταξίδια, όπου οι τουρίστες βλέπουν τα ταξίδια τους με πιο ολιστικό τρόπο. Αυτό περιλαμβάνει ταξίδια σε περιόδους εκτός αιχμής ή σε αναδυόμενους προορισμούς και εύρεση βιώσιμων μεθόδων μεταφοράς.

Οι ψηφιακοί νομάδες και οι εξ αποστάσεως  εργαζόμενοι, που βοήθησαν στην υποστήριξη της ταλαιπωρημένης τουριστικής βιομηχανίας σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID, θα συνεχίσουν να αναζητούν  καταλύματα μακροχρόνιας μίσθωσης. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια, καθώς οι άνθρωποι συνεχίζουν να απολαμβάνουν τα οφέλη της εξ αποστάσεως εργασίας και οι χώρες σε όλο τον κόσμο αρχίζουν να προσφέρουν ψηφιακές νομαδικές βίζες.

Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των νέων, εύπορων ταξιδιωτών που αναζητούν μοναδικές εμπειρίες και ασπάζονται την πολυτέλεια ως τρόπο ζωής αναμένεται να αυξηθεί, όπως και ο αριθμός των ταξιδιωτών που επικεντρώνονται στον εαυτό τους και αναζητούν εμπειρίες με επίκεντρο την ευεξία και την ψυχική υγεία. Πολλοί από αυτούς τους μεμονωμένους ταξιδιώτες είναι γυναίκες ηλικίας άνω των 55 ετών και ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές επιλέγουν να συμμετάσχουν σε οργανωμένα group  όταν ταξιδεύουν σε χώρες που δεν αισθάνονται άνετα να επισκεφτούν μόνες τους.

Σε όλα  τα δημογραφικά στοιχεία, πολλοί άνθρωποι δεν βλέπουν πλέον τα ταξίδια ως πολυτέλεια, αλλά ως ουσιαστικό μέρος της ζωής τους. Αυτοί οι τύποι τουριστών αντιπροσωπεύουν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στο  τρόπο που χρησιμοποιούν τα χρήματά τους, τον χρόνο που περνούν σε έναν προορισμό και τις προσδοκίες που έχουν για τη συνολική εμπειρία.

Οι επαγγελματίες που επιθυμούν  να αξιοποιήσουν αυτές τις αγορές, είναι επιτακτική ανάγκη να λάβουν μέτρα για να υποδεχθούν  και να καλύψουν  τις μοναδικές τους ανάγκες. Ένας τρόπος για να  γίνει  αυτό είναι η μέθοδος των  πιστωτικών διευκολύνσεων που επιτρέπει στους επισκέπτες να κάνουν αγορές σε ίσες δόσεις. Αυτή η μέθοδος πληρωμής είναι δημοφιλής στους νεότερους τουρίστες και μπορεί να είναι ιδιαίτερα επωφελής για τις ταξιδιωτικές εταιρείες, καθιστώντας τα προϊόντα υψηλής αξίας πιο προσιτά σε ένα ευρύτερο δημογραφικά και ενθαρρύνοντάς τους να κάνουν κράτηση για διακοπές που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά.

Η άνοδος των αναδυόμενων προορισμών και η αλλαγή του  travel style

Το 2023, οι ταξιδιώτες  αναζητούν προορισμούς όπου μπορούν να μείνουν περισσότερο, ενώ ξοδεύουν λιγότερα από ό,τι στο παρελθόν. Καθώς τα στυλ ταξιδιού αλλάζουν και οι άνθρωποι αναζητούν αυθεντικές και βιώσιμες εμπειρίες σε πιο ανταγωνιστική τιμή, στρέφονται όλο και περισσότερο σε αναδυόμενους προορισμούς.

Τοποθεσίες όπως η Γεωργία, η Τουρκία, η Κολομβία, η Βουλγαρία, το Ελ Σαλβαδόρ και η Γουατεμάλα έχουν επωφεληθεί από αυτήν την αύξηση των οικονομικά κατατοπισμένων τουριστών . Εν τω μεταξύ, οι οικονομικά ασταθείς χώρες όπως η Αργεντινή και η Βραζιλία έχουν γίνει ξαφνικά πολύ πιο προσιτές, καθιστώντας τις ελκυστικές για τους απομακρυσμένους εργαζόμενους και τους ψηφιακούς νομάδες.             Η ζήτηση για «παραδοσιακούς» δυτικοευρωπαϊκούς προορισμούς παραμένει ισχυρή, με χώρες όπως η Πορτογαλία, η Ουγγαρία και η Κροατία να κερδίζουν δημοτικότητα. Όπως γνωρίζουμε, αυτή η στροφή συμπίπτει με την αυξημένη ευαισθητοποίηση και ζήτηση για προϊόντα αειφόρου τουρισμού και οικοτουρισμού.

Η σημασία του αειφόρου τουρισμού

Η τουριστική βιομηχανία έχει αναμφίβολα αρνητικές επιπτώσεις τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στις τοπικές κοινωνίες. Ωστόσο, οι άνθρωποι συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τον αντίκτυπο των ταξιδιωτικών τους αποφάσεων. Γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό για τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις να προσφέρουν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές στους καταναλωτές διαφορετικά κινδυνεύουν να χάσουν αυτούς τους πιθανούς επισκέπτες από τους ανταγωνιστές τους.

Σύμφωνα με τον  Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού,  ο αειφόρος τουρισμός είναι «ο τουρισμός που λαμβάνει πλήρως υπόψη τις τρέχουσες και μελλοντικές οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του, καλύπτοντας τις ανάγκες των επισκεπτών, της βιομηχανίας, του περιβάλλοντος και των κοινοτήτων υποδοχής». 

Ο αειφόρος τουρισμός έχει γίνει ουσιαστικό μέρος της βιομηχανίας μας και οι τουριστικοί πράκτορες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της κίνησης. Όχι μόνο η υιοθέτηση βιώσιμων επιχειρηματικών πρακτικών συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος στο οποίο εργάζεστε και δυνητικά ζείτε, αλλά μπορεί επίσης να έχει νόημα από επιχειρηματική άποψη, καθώς το να είστε «πράσινοι» μπορεί επίσης να προσελκύσει νέους πελάτες.

Σε μια πρόσφατη έρευνα της Expedia, το 90% των καταναλωτών είπε ότι αναζητούν βιώσιμες επιλογές όταν κάνουν διακοπές. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σημαντική ζήτηση για βιώσιμους ταξιδιωτικούς παρόχους. Επιπλέον, η Euromonitor International αναφέρει ότι «το 73,8% των ταξιδιωτικών στελεχών βλέπουν αυξημένο ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα από τους πελάτες τους το 2022». Ίσως πιο ενδιαφέρον για τους ίδιους τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, το 57,3% αυτών των στελεχών σημείωσε ότι οι άνθρωποι είναι συχνά πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για μια περιοδεία ή μια δραστηριότητα που πιστεύουν ότι ακολουθεί βιώσιμες πρακτικές.

Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, οι άνθρωποι που θέλουν να ταξιδεύουν με βιώσιμο τρόπο τείνουν επίσης να επισκέπτονται νέους προορισμούς  για μια πιο αυθεντική και βιώσιμη εμπειρία, η οποία μπορεί να είναι μια απίστευτη ευκαιρία για εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αναδυόμενους προορισμούς.

Η σύνδεση μεταξύ της κλιματικής αλλαγής και του τουρισμού

Σε όλο τον κόσμο, ο μαζικός τουρισμός έχει συνδεθεί με την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, την εξάντληση των φυσικών πόρων και την αύξηση της ρύπανσης. Καθώς οι τουρίστες ανησυχούν περισσότερο για τον αντίκτυπο των ταξιδιών τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στις κοινότητες με τις οποίες αλληλεπιδρούν, η ανάγκη για τους προορισμούς και τις ταξιδιωτικές εταιρείες να υιοθετήσουν «πράσινες» πολιτικές γίνεται πιο εμφανής.

Πολλοί προορισμοί έχουν επιλέξει να εφαρμόσουν διάφορα είδη φόρων για να αντισταθμίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του υπερτουρισμού, ενώ ταξιδιωτικές εταιρείες και ξενοδοχεία έχουν εξετάσει τρόπους για να μειώσουν τις εκπομπές  ρύπων που σχετίζονται με τις διανυκτερεύσεις και την κατανάλωση φαγητού. Οι τουριστικοί πράκτορες μπορούν εύκολα να συμβάλλουν σε αυτό  κρατώντας απευθείας πτήσεις για τους ταξιδιώτες, ενσωματώνοντας επιλογές ξηράς όποτε είναι δυνατόν και υιοθετώντας νέες τεχνολογίες που συμβάλλουν στη μείωση των απορριμμάτων.

Χρήση τεχνολογίας για τη βελτίωση των ταξιδιωτικών εμπειριών

Πιθανότατα έχετε ακούσει για τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία μεταμορφώνει την ταξιδιωτική βιομηχανία. Εταιρείες τεχνολογίας προσφέρουν συστήματα κρατήσεων που διευκολύνουν την εμπορία και τη διαχείριση των ταξιδιών , ενώ το ChatGPT, ένα μοντέλο γλώσσας  που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ανθρώπινων απαντήσεων , διευκολύνει τη δημιουργία περιεχομένου για τον ταξιδιωτικό ιστότοπο . Επιπλέον, η ζήτηση για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις από επαγγελματίες ταξιδιώτες, ψηφιακούς νομάδες και παραθεριστές συνεχίζει να αυξάνεται καθώς νέες πλατφόρμες διανομής εισέρχονται στην αγορά και τα ξενοδοχεία συνεχίζουν να υιοθετούν τεχνολογίες για να προσφέρουν περισσότερες ανέπαφες υπηρεσίες.

Σχετικά άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδοχή Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies